woensdag 23 september 2015

Laat ik het toch maar doen

Laat ik het toch maar doen, een blog beginnen over mensen met autisme die een passie hebben voor IT. Ja, IT en niet ICT. Communicatie is niet de sterkste kant van mensen met autisme. Wat zeg je? Communicatie, de "C" in ICT heeft betrekking op de technische aspecten van communicatie en communicatieverbindingen, ach also, natuurlijk. Desondanks laat ik de "C" achterwege, gewoon lekker "IT".

Ik wil het niet hebben over die kanjers die een gevestigde plek hebben als SME of als technisch expert bij een of ander IT bedrijf maar ik richt me op die andere keien die thuis zitten en door onze exclusieve maatschappij niet aan de bak komen. Niet omdat ze het niet kunnen maar omdat ze niet passen, ze zijn anders namelijk.
Slim, getalenteerd, veel potentieel maar anders. Square pegs in round holes. Onze maatschappij wil ronde gaten, daar zijn wij helemaal op ingesteld, ons onderwijssysteem,  ons geestelijk gezondheids-systeem en uiteraard ons arbeidssysteem.

Deze blog zal ik voornamelijk gebruiken om de grote groep high functional Assers die gek zijn van programmeren, netwerken, IT-infrastucturen, databases, BI, cyber security, (ethical) hacking en meer een stem te geven. 20,000+ mensen met een HBO of hoger potentieel die geen kans zien om een plek te verwerven in onze neuro-typische wereld.
Dat kan niet waar zijn, wat een verspilling van talent en laten we eerlijk zijn... wat een gigantische verspilling van geld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten